هفت نماینده پارلمان مسلمان سریلانکا روز ۲۵ سپتامبر علیه دبیر کل BBS (سازمان ملی بودایی سریلانکا) روحانی گالاگادا آته گنانسارا ترا (Galagoda Aththe Gnanasara ) به دلیل اظهار نظر توهین‌آمیز نسبت به مسلمانان، در اداره پلیس و بخش تحقیقات جنایی شکایت کردند.

نماینده پارلمان مسلمان سریلانکا روز ۲۵ سپتامبر علیه دبیر کل BBS (سازمان ملی بودایی سریلانکا) روحانی  گالاگادا آته گنانسارا ترا  (Galagoda Aththe Gnanasara )در اداره پلیس و بخش تحقیقات جنایی شکایت کردند.

این شکایت توسط نمایندگان پارلمان HMM هریس ، فیصل قاسم ، نصیر احمد ، MS توفیق ، علی صبری رحیم ، مشرف مدونبین و اسحاق رحمان ثبت شد.

این شکایت علیه یک رسانه خصوصی سینالایی و روحانی بودایی گنادسارا به دلیل اظهارنظر توهین آمیز به مسلمانان ثبت شد.

این شکایت ادعا می کند که توهین گالاگادا گنانسرا  به قرآن و مسلمانان بسیار جدی است و موجب خشم مسلمانان شده است. این روحانی بودایی ادعا کرده ، گروهی که بمب گذاری های عید پاک را انجام داد و انگیزه های دخالت آنها در این عملیات "آموزه های قرآن" بود و توهین گناناسارا به خدا و قرآن است.

قابل ذکر است که نمایندگان پارلمان به رئیس پلیس و مدیرکل اداره تحقیقات جنایی شکایت کرده اند که گناسارا باید به دلیل این جنایت افترا و توهین ، تحت قانون ICCPR دستگیر و مجازات شود.

نمایندگان مسلمان از گناداسارا ترا شکایت کردند

روحانی بودایی گالاگادا گناسارا

نمایندگان مسلمان از گناداسارا ترا شکایت کردند

نمایندگاه مسلمان مجلس که اقدام به شکایت نموده اند مقابل اداره پلیس سریلانکا

ملاحظات:

بدنبال حمله یک جوان مسلمان سریلانکایی با چاقو به چند نفر در نیوزلند و کشته شدن آن توسط پلیس ،برخی اقدامات اسلام هراسی در سریلانکا افزایش یافت و مجددا مساله پیگیری عوامل بمب گذاری عید پاک ۲۰۱۹ از سوی برخی اشخاص و رسانه ها مطرح شد. در این میان اظهار نظر تند این روحانی بودایی که ضمن درخواست از پلیس و مسئولین امنیتی برای پیگیری عوامل بمب گذاری ۲۰۱۹ به آموزه های اسلام و قرآن اشاره نمود و گفت:این برداشت روشن وهابی ها از قرآن است که برای رستگار شدن و رفتن به بهشت عملیات انتحاری انجام دهند و خودکشی کنند. این نمایندگان در واکنش به این اظهار نظر و ایجاد جو اسلام هراسی اقدام به شکایت از این روحانی بلند پایه بودایی نموده اند. لازم به ذکر است بعد از این اظهار نظر متاسفانه مسئول امنیتی سریلانکا هم طی مصاحبه ای ضمن تائید نظر این روحانی بودایی اعلام نمود پیگیری قانونی در خصوص عوامل بمب گذاری ۲۰۱۹ در دست اقدام است. دولت حاکم با حمایت کامل روحانیون بودایی برنده انتخابات شده و روحانیون تند روی بودایی و مخالف مسلمانان در زمان های و موقعیت های مختلف مانند اقدام این جوان مسلمان در نیوزلند ،نهایت بهره برداری علیه مسلمانان و ایجاد جو اسلام هراسی را می کنند. در ماه های اخیر اقدامات و حرکت های جدی کانند همین شکایت و واکنش های مطبوعاتی از سوی مسلمانان در مقابل این روند به جشم می خورد. اما بطور کلی جامعه مسلمانان هنوز قدرت و انسجام لازم برای ابراز وجود و رهایی از زیر فشار اسلام هراسی ایجاد شده توسط رسانه ها و روحانیون تند روی بودایی را ندارند.

کد خبر 9110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =